[ Alex Bell, Raj Chetty, Xavier Jaravel, Neviana Petkova, John Van Reenen (2019), “Who Becomes an Inventor in America? The Importance of Exposure to Innovation”, The Quarterly Journal of Economics, 134(2): 647-713. ]
I. Introduction
I.A. Related Literature
II. Data
II.A. Data Sources
1. Patent Records
2. Tax Records
3. New York City School District Records
II.B. Sample Definitions
1. Full Inventors Sample
2. Intergenerational Sample
3. NYC Schools Sample
II.C. Variable Definitions and Summary Statistics
1. Income
2. Parents’ Incomes
3. Geographic Location
4. College Attendance
5. Test Scores
6. Summary Statistics
III. Inventors’ Characteristics at Birth
III.A. Gaps in Innovation by Characteristics at Birth
1. Parental Income
2. Race and Ethnicity
3. Gender
III.B. Do Differences in Abilities Explain the Gaps in Innovation?
1. Parental Income
2. Race and Ethnicity
3. Gender
IV. Childhood Environment and Exposure to Innovation
IV.A. Parents
IV.B. Parents’ Coworkers
IV.C. Neighborhoods
1. Gender-Specific Exposure Effects
IV.D. Neighborhood Effects on the Level of Innovation
1. Empirical Specification
2. Identification Assumptions
3. Results
V. Inventors’ Careers: The Potential for Lost Einsteins
VI. Conclusion
I. Introduction
648
미국에서 발명가가 되는 데 어떤 요소가 중요하게 작용하는지를 밝히는 것이 연구의 목적.
649
1996-2014년 미국에서 특허를 받은 발명가 120만 명의 인적 사항과 국세청의 세금 납부 데이터를 연결하여 발명가들의 사회경제적 배경이 발명가로 성장하는 것에 어떤 영향을 미쳤는지 실증 분석.
649-650
상위 1%에 속하는 고소득 가정에서 자란 아이는 중위 소득 이하의 가정에서 자란 아이에 비해 발명가가 될 가능성이 10배 높았다와 같이 인종, 소득, 젠더 등의 요소가 발명가가 되는 데 어떤 영향을 미쳤는지를 확인
651
유년기 때 혁신에 대한 노출도가 발명가로 성장하는데 매우 중요한 환경적 요소
어릴 때 가족이 고-혁신 지역(발명이 많이 이루어진 지역)으로 이사한 아이는 발명가로 성장할 가능성이 높았음.
651-652
노출 효과는 기술 특이적이고 젠더 특이적
특정 기술 분야의 특허가 많이 나온 지역에서 자란 아이는 동일한 기술 분야에서 발명가가 될 가능성이 높았음.
특정 기술 분야의 여성 발명이 많은 곳에서 자란 여자 아이는 같은 기술 분야에서 발명가가 될 가능성이 높았음.
653
노출이 부족하면 매우 효과적인 혁신을 할 수 있었던 어떤 개인들(“lost Einstein”)이 그러한 경력을 가지게 되는 것을 막을 수 있음.
I.A. Related Literature
II. Data
II.A. Data Sources
1. Patent Records
2. Tax Records
3. New York City School District Records
II.B. Sample Definitions
1. Full Inventors Sample
2. Intergenerational Sample
3. NYC Schools Sample
II.C. Variable Definitions and Summary Statistics
1. Income
2. Parents’ Incomes
3. Geographic Location
4. College Attendance
5. Test Scores
6. Summary Statistics
III. Inventors’ Characteristics at Birth
III.A. Gaps in Innovation by Characteristics at Birth
1. Parental Income
2. Race and Ethnicity
3. Gender
III.B. Do Differences in Abilities Explain the Gaps in Innovation?
1. Parental Income
2. Race and Ethnicity
3. Gender
IV. Childhood Environment and Exposure to Innovation
IV.A. Parents
IV.B. Parents’ Coworkers
688-689
기술/젠더 특이성은 롤모델이나 네트워크 효과를 통해 매개될 가능성이 높았음.
IV.C. Neighborhoods
1. Gender-Specific Exposure Effects
IV.D. Neighborhood Effects on the Level of Innovation
1. Empirical Specification
2. Identification Assumptions
3. Results
V. Inventors’ Careers: The Potential for Lost Einsteins
708-709
“lost Einstein”, 즉 유년기에 혁신에 노출되는 경험을 했더라면 매우 중요한 발명을 했을 사람이 많음.
계량화하자면 특히 여성, 소수자, 저소득 가정에 잃어버린 아인슈타인이 많음.
VI. Conclusion
(2023.06.11.)
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